birdies

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Julia - 21 april 2013 22:17

Godnatt! Bolero kom in sen... Lite svårt att få tag på henne där uppe. Men hursomhelst så kom hon in och alla är glada. De hade en rejäl flygtur idag, över 4 timmar, rekord!
Imorgon kommer lite tips, då jag faktiskt har lite på minnet :3

PUSS! :**
-TinyTiger

Av Julia - 21 april 2013 20:02

Hej allihopa! Min ena fågel rymde nyss ut från mitt rum... Hon hittar nog inte in igen ... Jaja... Vi får hoppas att hon kommer in igen... :/
(Den gula pricken...)
PUSS! :**
-TinyTiger

Av Julia - 21 april 2013 11:46

Idag hade de en lång flygtur :)
De flög runt mer än vanligt och ungefär som alltid hittade Bolero nya saker att bita på. Mycket roligt att se de så nyfikna även fast de bott hos mig i 7 månader.
Här är en bild, också header. Headern är dock snabbfixad :)
Hoppas ni gillar den ^^
PUSS! :**

-TinyTiger

Av Julia - 21 april 2013 11:15

Hejsan!


Denna blogg kommer handlla mycket om fåglar. T.ex tips, vardagen och annat ^^

Frågar kan ställas privat eller på bloggen, men jag kommer svara snarast!


Jag har två fåglar. Pojke och Flicka. 

Min lilla tjej (Bolero) är gul och grön (under vingarna). Hennes intressen är att bita på nya saker och att reta min andra fågel. 


Min pojke (Yoshi) är blå och vit (huvud och vingar). Hans intressen är att äta och leka med spegeln. 


De flyger ut minst två gånger per dag, ungefär 1 timme i snitt. De älskar att flyga omkring och blir galna om de inte får flyga ut på ett tag.


Vid dennna period just nu, är båda två sjuka. De har såkalla "svamp" på näbben, som är hål. Det gör att fåglarna inte kan äta och då svälter ihjäl. Men det finns en "Paraffin Flytande APL" som botar detta. De finns att köpa på Doc Morris (kanske apoteket också, men jag köpte min på Doc Morris :)) 


Nu vet ni lite ^^

PUSS! :**


- TinyTiger

Presentation

Tips, vardag och liv tillsammans med mina underbara fåglar :3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards